.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقال ببرهای روسی به میانکاله انجام می‌شود

معاون محیط طبیعی و تنوع زیست محیطی کشور گفت: تا پایان بهار سال جاری انتقال یک یا دو جفت ببر سیبری به میانکاله صورت می‌گیرد.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  اصغر محمدی فاضلی عصر امروز در حاشیه همایش تخصصی و کارگاه آموزشی طرح دختران بوستان معصومیه در جمع خبرنگاران درباره زمان انتقال ببر به  سایت ببر مازندران در منطقه میانکاله ابراز داشت: بحث ما رها سازی ببر در منطقه میانکاله نیست، اقدام ما تکثیر در اسارت گونه ببری است که در حال انقراض است که در بقیه فعالیت‌های حوزه حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت کارشناسی از حوزه ستادی و استان مازندران به روسیه اعزام شدند، اظهار داشت: هم‌اکنون هیئتی کارشناسی در حال گذران کلاس آموزشی و توجیهی در روسیه هستند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست در عرصه‌های طبیعی در دو حوزه فعالیت گسترده دارد، اظهار داشت: در حال حاضر11 درصد سطح جغرافیای کشور از مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیست محیطی کشور به مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست در تمامی عرصه‌های حفاظت شده محیط زیست در کشور اشاره کرد و یادآور شد: براساس کنوانسیون بین‌المللی تا سال 2020 میلادی میزان استاندارد باید 17 درصد باشد که این میزان 10 درصد است و ما در کشور یک درصد از استاندارد جهانی جلوتر هستیم.

این مسئول ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم توسعه به 18 درصد استاندارد جهانی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت از محیط‌ زیست به دنبال فعالیت‌های کیفی در حوزه‌های مسئولیتی خود است، اظهار داشت: افزایش سطح حفاظتی به منظور ارتقا کار کیفی در برنامه‌های سال جاری قرار دارد.

محمدی فاضل یادآور شد: به دلیل محدودیت‌های موجود تمامی مناطق حفاظت شده به طور تمام عیار مورد حفاظت و نظارت قرار نمی‌گیرند.

وی زیر ساخت‌های و نیروی انسانی را برای فعالیت کیفی دخیل دانست و گفت: به منظور حفاظت از محیط‌ زیست طبق استانداردهای بین‌المللی در بخش محیط‌بان با استانداردها فاصله داریم

معاون حفاظت از محیط زیست کشور به افزایش ظرفیت پذیرش نیروی انسانی در سال 90 اشاره کرد و بیان داشت: استان مازندران در جذب نیرو با افزایش مواجه بود ولی با نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

وی استفاده از ظرفیت‌های سربازان و ماموران نیروی انتظامی را برای جبران بخشی از محیط‌بانان اعلام کرد و گفت: در سال جاری شاهد اقدامات موثری هستیم تا کمبود نیروی انسانی را در بخش محیطبانی جبران شود.

این مسئول رویکرد کلی سازمان حفاظت از محیط زیست را استفاده از تکنولوژی‌های جدید دانست و ابراز داشت: دوربین‌های جدید و حس‌گرها ابزاری جدید برای محیط‌بانی هستند که می‌تواند کمبود نیروی انسانی را جبران کند.

وی در پاسخ به خبرنگاران درباره انقراض گونه‌های حیات وحش مازندران گفت: در این باره با خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیست محیطی کشور با اشاره به اینکه زنجیره حفاظتی برای گونه‌های منقرض شده در مازندران تدبیر جدیدی برای حفاظت از این نسل‌ها است، خاطر نشان کرد: برای افزایش گونه‌های آهو، یوزپلنگ، گوزن، شیر و ببر زنجیره حفاظتی در نظر گرفته شده است که این نوع فعالیت‌های کیفی با افزایش نیروی انسانی امکانپذیر است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.